Mä olen niin iloinen että mulla on luovia ystäviä, jotka maalaavat, musisoivat, valokuvaavat.. He tuovat paljon iloa mun elämään luomuksillansa ja mä nautin siitä et saan vilauksia koettavakseni heiltä. Toivon että saan nauttia heidän kaikkien luomuksista vielä monen monta kertaa..

Tänään taas tosiaan nukuin pitkään, heräsin vajaa parituntia sitten, olin hereillä hiukan aikaa kymmenen maissa, vaihdon muutaman sanasen ystäväni kanssa netin kautta ja sitten takasin nukkumaan, nukuin ihan hyvin mutta unet oli unitasolla aika levottomia, mutta mikäs siinä, jos tunnistaa unet nukkuessaan niin niistä voi silloin nauttia aivan eri tavalla ja niitä voi myös ohjailla tahtonsa mukaan. Jokainen voi olla oman elämänsä elokuvaohjaaja, tietoisesti ainakin unitasolla. Se taas koetaanko me ohjaavamme omaa elämäämme näin suoranaisest "fyysisellä" tasolla, on ihan meistä itsestämme kiinni, siitä mikä meidän yleinen näkemys elämästä.

Mä luulen, että toi kysymys jakaa ihmiset kahteen isompaan ryhmään, heihin jotka ajattelee, että me ei voida liikoja ohjailla elämäämme sillä se on suunniteltu meille ja me toteutetaan sitä suunnitelmaa. Suunnitelma joka määrää kaiken ja jossa lopullisen tuloksen siitä, miten on elämänsä elänyt ei mittaa minä tai elämäntilanteeni vaan jokin ulkopuolinen "voima". Ja sitten heihin jotka kokevat että kaikella teolla on seuraus ja sen mukaan me voimme ohjata elämäämme siihen suuntaan johon me halutaan sen menevän, ei ole ulkopuolista määräävää "persoonallista" voimaa joka punnitsee meidän menestyksen elämässä, vaan se puntari on meidän oma elämäntilanteemme. Rajatapauksia löytyy aina, turha edes varmaan lähteä miettimään muita vaihtoehtoja sillä niitä löytyy. Mut oletan noiden olevan ne isot rajan jakajat, näin nopeasti pohdittuna.

Aloitin juuri keskustelemaan yhden nettitutun kanssa Thaimaaseen, jotenkin on mukava kun on jonkinlaisia kontakteja ympäri maailman, Thaimaan suunnalle olen jutellut n. 2-3 vuotta jotakuinkin. Hänen kanssaan on antoisaa jutella sillä meidän ajattelutapamme on aika samanlainen, mutta kuitenkin kulttuurinen vaikutus erilainen, saadaan hyviä keskusteluja aikaiseksi. Olen joitain keskusteluja käytnyt myös Arabi Emiraateille, Egyptiin, Equadoriin, Intiaan, Saksaan, Iso-Britanniaan ja lisää sais tulla jos multa kysytään, niin ja toki Yhdysvaltoihin ja Kanadaan olen jutustellut silloin tällöin. Joten jos joku internetsivu tai kanava ihan mikä tahansa on sinun tiedossasi, jota kautta on helppo päästä tutustumaan kerralla ihmisiin ympäri maailmaa, niin ilmoittelethan?

Mä taidan nyt laittaa vähän kämppää järjestykseen, joten siirrytään siihen päivän musavideoon:

Dido - Here With Me